The New MAN Generation

The New MAN Generation

Udviklingen af den nyeste generation af MAN lastbiler har vi tilpasset os til vores kunders
behov. Derfor har vi skabt vores nye MAN Truck Generation til dig,
uanset om du er chauffør eller virksomhedsejer, om det gælder korte eller lange strækninger, kørsel på vej eller på byggepladser. Resultatet er en omfattende pakke af nyheder, der sætter helt nye standarder. Her forenes den gennemprøvede MAN-kvalitet med fascinerende nyskabelser. Og sikkerheden i MAN forenes med dagens mest avancerede digitale løsninger.

The new man generation

Perfekt pasform

Det er sådan, vi vil have chaufføren til at føle, når han stiger ind i den nyudviklede MAN Truck Generation. Det kræver, at alle detaljer skal være perfekte. Ikke blot arbejdspladsen, assistentsystemerne samt hvileog soveafdelingen – men også designet. Det strømlinede ydre giver hurtigt en væsentlig brændstofbesparelse. Desuden føles det bedre – for nu at være ærlig – at føre sig frem med stil.

Top-klasse førerhus

Hjertet i den nye MAN Truck Generation er førerhuset. Vi har gentænkt førerhuset fra gulv til loft. Høj komfort i førerhuset betyder lettere arbejdsprocesser og hurtigere gennemførelse af transportopgaverne. Det giver ideelle forhold for chaufførernes motivation, hvilket igen betyder, at din investering giver afkast hver dag. Den helt nykonstruerede gearvælger på ratstammen er et glimrende eksempel på dette. Den nye placering giver endnu mere plads i førerhuset.

Kør smart

Infotainmentsystemet i den nye MAN Truck Generation er et kommunikations- og multimedia-center, der er skræddersyet til lastbiler, med navigation, radio (fra standard til digital), video og telefon. Det fås i fem versioner, fra Starter til Advanced. Skærmene på 7 tommer hhv. 12,3 tommer – begge i klar HDkvalitet – er en fornøjelse at se på. Genvejstaster og USBindgang er standard, og i Advanced-versionen kan knapperne programmeres individuelt, og der kan tilsluttes op til to smartphones.

Større overblik

Den nye MAN Truck Generation byder på et fremragende arbejdsmiljø i otte forskellige størrelser. Det gælder, uanset om der er tale om vores kompakte modeller til offroad-kørsel, den store serie til lokaltransport og distribution eller de helt store til langture – vi har det optimale førerhus til enhver opgave.

Alle varianter har bedst mulig pladsudnyttelse, og sikkerheden er altid på plads. I kraft af forstærkninger af højstyrkestål kan førerhusene modstå endnu større belastninger, end loven kræver – uden at vægten er højere.

Det forbedrede udsyn – der er skabt ved at sænke instrumentpanelet en smule – giver et mere direkte synsfelt i alle retninger. Det samme gælder for det nye spejlarrangement.

man truck generation

Nye udgaver af MAN D08, D26 og D38 Motorerne

Vores motto for MAN D26 motoren var ”Vi kan gøre den bedre”. På trods af dens bibeholdte brændstofforbrug er præstationerne gået klart i vejret: den byder på 70 kg større nyttelast, 10 hk større effekt og hele 100 Nm større moment, alt sammen for at drive din virksomhed frem mod nye højder.

Også MAN D08-serien er opgraderet med temperaturstyring, og i kraft af SCR-systemet er den klar til fremtiden, også uden EGR. Den er en letvægter med høj nyttelast, der gør den populær til især distributionskørsel.

MAN Motor

MAN Sikkerheds- og assistent systemer

Turn support (drejehjælp)

Turn support overvåger området på højre side af bilen. Den tre-trins advarselsfølge betyder, at chaufføren kan undgå en ulykke i tide, f.eks. ved at afbryde drejemanøvren.


Lane change support (LCS) (vognbaneskift-assistent)

Lane Change Support overvåger områderne til højre og venstre for lastbilens vognbane via radar ved hastigheder over 50 km/t. Hvis sensorerne identificerer en farlig situation ved vognbaneskift, advares chaufføren i tide, så han kan undgå risikoen for kollision med andre trafikanter.


Lane departure warning (LDW) (vognbanealarm)

Chaufføren får en akustisk advarsel, hvis lastbilen er ved at forlade sin vognbane.


Lane return assist (LRA) (vognbaneassistent)

Hvis lastbilen er ved at forlade sin vognbane, føres den tilbage på sporet med et korrigerende drejningsmoment på rattet. Lastbilen styres automatisk, indtil den er tilbage på sin normale plads i sin vognbane. Systemet holder dog ikke lastbilen i vognbanen konstant.

Emergency brake assist

(nødbremseassistent) Dette system advarer chaufføren, hvis der er overhængende risiko for kollision, og i en nødsituation indleder det automatisk en opbremsning.

MAN AttentionGuard

Her evalueres løbende det antal gange, lastbilen forlader sin vognbane hhv. det antal gange, systemet korrigerer styringen, og på basis heraf vurderes chaufførens egnethed til at køre. AttentionGuard er baseret på, at hvis chaufførens årvågenhed falder, vil hans evne til at holde lastbilen på sporet også blive nedsat.


Traffic jam assist (køassistent)

På motorveje og hovedveje styrer dette system automatisk drivlinen, bremserne og styretøjet. Hvis bilen foran standser, sagtner systemet lastbilens fart helt ned til stilstand og sætter i gang igen, når det er muligt.

 

ACC Stop&Go

ACC med stop-&-go funktion styrer automatisk hastigheden og afstanden til de forankørende. Det holder den ønskede hastighed, uden at chaufføren behøver at røre gaspedalen. Lastbilen bremses automatisk til stilstand,

Billede galleri af den ny MAN Generation

Kontakt din lokale salgskonsulent idag og få et uforpligtende tilbud